Köpvillkor

Generellt för köp

Avtal om köp genomförs först när företaget, FAIRLY, bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. Du som kund erkänner dig skyldig till betalning när köpet har genomförts på kassasidan. En orderbekräftelse genereras automatiskt. FAIRLYs priser anges i svenska kronor (SEK).

Köpet sker via plattformen Shopify.

Vad kostar frakten och hur levereras varorna?

Alla köp på fairly.se är fraktfria. Alla varor skickas med Postnord, leveranstid ca 2-5 arbetsdagar. Vid en eventuell retur tillkommer en returkostnad om 69 SEK. Obs, gäller ej reklamation. Om ditt paket inte kan levereras till brevlåda kommer det till ditt närmaste ombud. Du erhållen en avisering via mail eller sms när sändningen skickas.

Alla ordrar packas i webshopspåsar gjorda av 100% återvunnen plast eller i kartong av kraftpapper.

Hur kan jag betala min order?

Du kan i dagsläget betala med kort och via Klarna.

Vad gäller vid byte & returer?

Du har alltid 14 dagar ångerrätt från det att du har hämtat ut din vara. Skulle du vilja göra en retur så mailar du mig på info@fairly.se så skickar jag en retursedel och instruktioner på hur du går tillväga. Ange även orsaken till returen i mailet. Returkostnaden på 69 SEK dras av på din återbetalning.

Du ansvarar för varan till dess att vi mottagit den. Återbetalning sker så fort returen har mottagits. 

Produkten ska returneras med eventuell hängetikett och i oanvänt skick. Om produkter returneras i använt eller skadat skick kan du som kund bli ersättningsskyldig.

När får jag tillbaka pengar för min retur?

Jag mailar dig när din retur har tagits emot och pengarna ska vara tillbaka på ditt konto inom 2-4 bankdagar.

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

Jag tar ut en administrativ avgift på 200 SEK om ett paket returneras utan giltig anledning, detta eftersom en straffavgift tillkommer från Postnord.

Vad gäller vid eventuell reklamation?

FAIRLY följer konsumentköplagen vilket innebär 36 månaders reklamationsrätt, mot uppvisande av giltigt kvitto. Reklamationsrätten täcker endast ursprungliga fel, dvs produktionsfel.

Kontakta mig snarast efter att du har upptäckt felet. Reklamationsrätten gäller inte i de fall där jag inte kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv. Vanligt slitage ersätts således ej.

Om du vill reklamera en vara, vänligen kontakta mig via info@fairly.se